Ezekre figyelj webáruház termékfeltöltés során!
A webáruház termékfeltöltés az egyik legkedveltebb virtuális asszisztens feladat.
MIÉRT? Mert viszonylag könnyen kiszervezhető és akár teljesen függetlenül végezhető a megbízótól. (Itt elsősorban arra gondolunk, hogy nem igényel folyamatos egyeztetést.)Habár ez egy alapvetően rutinszerű, monoton feladat mégis érdemes az eladásra és a keresőre optimalizálni amit csak lehet.
A webshop termékfeltöltés során a kiszervezett feladatok általában a következők:
- Kép, képek feltöltése
- Termék neve
- Termék ára
- Termék rövid leírása
- Termék részletes leírása
- Termék csoportosítása (kategóriákba rendezése)
Nézzük őket sorban!
Képek feltöltése
A webáruház tulajdonosok általában olyan képekkel dolgoznak, amiket vagy a forgalmazótól kapnak, vagy saját fotóssal készíttetnek.
Mindkét esetben jellemző, hogy nagy méretű és felbontású képekről van szó.
Miért? – Fotós szempontból praktikus okokból, hiszen a kép minőségét csökkenteni mindig lehet a felhasználástól függően. Növelni viszont nem.
Miért baj ez? – Ha így töltjük fel feleslegesen lassítja a webáruház motort, ráadásul a keresőben való megjelenési esélyeket is jelentősen csökkeni.
Milyen lépéseket végezz el a képfeltöltés előtt?
- Soha ne az eredeti képet szerkeszd! Bármit is változtatsz, azt mindig a másolaton tedd, így biztosan nem teszel kárt az eredetiben.
- Optimalizáld a kép méretét, maximum 800-900 pixelre (ehhez jó megoldás lehet például az ingyenesen használható Gimp szerkesztőprogram vagy akár a Canva is.)
- A kép kiterjesztésére is figyelj! PNG helyett mentsd el JPG formátumban, a webáruházi megjelenés szempontjából nem lesz különbség, méretben viszont annál inkább.
- Nem mindegy az elnevezés! Szintén SEO szempontból nagyon fontos, hogy a kép elnevezése minden esetben ilyen, vagy ehhez hasonló legyen: termék neve magyarul, ékezetek nélkül, kötőjellel a szóköz helyén + valamilyen releváns megkülönböztetés (sorszám, cikkszám)
- Mindenképp töltsd ki az alternatív szöveget, mert ezzel segítesz a keresőmotorok számára, a kép megfelelő indexelésében.
Termék neve, ára, rövid leírása
Ezt általában az ügyfél határozza meg. A rövid leírást azonban nem érdemes 1-2 sornál hosszabbra hagyni.
Termék részletes leírása
Ennek a megírása szövegíró/marketinges feladat. Van olyan online vállalkozástámogató, aki ebben is tud segíteni, de a webáruház termékleírás elkészítése nem számít alap VA feladatnak.
Bárki is készíti a szöveget, néhány dologra érdemes hangsúlyt fektetni:
- A kereső szempontjából hasznos, ha minél hosszabb (persze, csak akkor, ha releváns) a szöveg. Nem mellesleg, a bizalmat is növeli a vásárlók szemében, ha többet tudhatnak meg a termékről.
- Nagyon fontos továbbá, hogy egyedi szöveg legyen! Ami sajnos a legtöbb webshopnál nem jellemző. Pedig a nagykertől átvett sablon szövegek másolása szintén rontja a találati esélyeket.
Ezt is érdemes jelezni a megbízónak, ha mégis ehhez ragaszkodik!
- Ahhoz, hogy a keresőben jó eredményt érjen el a webshop nem elég a fenti néhány dolog. Elengedhetetlen szerepe van a kulcsszavaknak, hiszen csak akkor lesz SEO szempontból is rendben az oldal, ha tudatosan használjuk ezeket.
Termékek csoportosítása
Webáruház motor függő, hogy ezt kategóriának, csoportnak, címkének vagy bármi hasonlónak nevezik.
A lényeg, hogy próbáld meg olyan gyűjtő fogalmak köré csoportosítani a termékeket, amikbe beleillenek. Minél több gyűjtő oldal jön létre annál jobb! Szintén meg fogja hálálni a Google!
Persze itt is érvényes az a szabály, hogy csak olyan kategóriába helyezd bele, amibe valóban tartozik, nem szabad túlzásokba esni.
Reméljük találtál a cikkünkben hasznos információt és ezentúl hatékonyabban tud működni a Te webáruházad is.
Ha további kérdésed van, vagy szeretnéd a termékfeltöltést kiszervezni, akkor írj nekünk bátran! Segítünk.
Kövesd az Online Asszisztenciát Facebookon, Instagramon és LinkedInen is!
Online Asszisztencia –
Segítség távolról, hatékonyan.