Adatkezelési tájékoztató

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

SILLYÉNÉ HORVÁTH KRISZTINA EGYÉNI VÁLLALKOZÓ

 

HATÁLYOS:

2020. JÚNIUS 6. NAPJÁTÓL

VISSZAVONÁSIG

 

  1. Az adatkezelők adatai:

Vállalkozó neve:                   Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó

Székhely:                                 1048 Budapest, Pácoló utca 5. Fsz.1.

Adószám:                              56130715-1-41

Nyilvántartási szám:            54890066

Telefonszám:                        +3620/980 1780

E-mail cím:                            iroda@onlineasszisztencia.hu

 

 

  • Az Adatkezelési Tájékoztató célja:

Az adatkezelők magukra nézve kötelezőnek ismerik el jelen jogi közlemény tartalmát. Jelen Adatkezelési Tájékoztató célja ügyfeleik, partnereik, megbízóik tájékoztatása személyes adataik kezelését illetően. Az adatkezelők kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzik a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.

Az adatkezelők megtesznek minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy partnereik személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezeljék.

Az adatkezelő fentieknek megfelelve alakították ki hétköznapi tevékenységüket, dolgozták ki szabályzataikat, nyilvántartásaikat, iratmintáikat, tájékoztatóikat.

Az adatkezelők adatkezeléseivel kapcsolatosan felmerülő adatvédelmi irányelvek folyamatosan elérhetők az adatkezelők székhelyén, weboldalán. Az adatkezelők fenntartják maguknak a jogot jelen tájékoztató bármikori megváltoztatására. Természetesen az esetleges változásokról kellő időben értesítik közönségüket.

Az adatkezelők elkötelezett ügyfelei és partnerei személyes adatainak védelmében, kiemelten fontosnak tartják megbízóik információs önrendelkezési jogának tiszteletben tartását. Az adatkezelők a személyes adatokat bizalmasan kezelik, és megtesznek minden olyan biztonsági, technikai és szervezési intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja. Az adatkezelők az alábbiakban ismertetik adatkezelési gyakorlatát.

  • Az Adatkezelési Tájékoztató személyi, tárgyi és időbeli hatálya:

A jelen Adatkezelési Tájékoztató személyi hatálya kiterjed az adatkezelőkre, valamint azon természetes személyekre, akik adatait a jelen Tájékoztató hatálya alá tartozó adatkezelések tartalmazzák, továbbá azon személyekre, akik jogait vagy jogos érdekeit az adatkezelés érinti.

A Tájékoztató tárgyi hatálya kiterjed az adatkezelők tevékenysége során felmerülő összes adatkezelésre.

Jelen Tájékoztató a jóváhagyás napján lép érvénybe, további rendelkezésig, határozatlan ideig hatályos.

  • Fontosabb fogalom meghatározások:

Személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre vonatkozó bármely információ. Azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító, vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális, vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható.

Különleges adat: a személyes adatok különleges kategóriáiba tartozó minden adat, azaz a faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a genetikai adatok, a természetes személyek egyedi azonosítását célzó biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére, vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok.

Adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés-továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, illetve megsemmisítés.

Adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza.

Adatfeldolgozó: az a természetes személy vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség, vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel.

Közös adatkezelők: ha az adatkezelés céljait és eszközeit két vagy több adatkezelő közösen határozza meg, azok közös adatkezelőnek minősülnek.

Harmadik fél: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel, az adatfeldolgozóval, vagy azokkal a személyekkel, akik az adatkezelő vagy adatfeldolgozó közvetlen irányítása alatt a személyes adatok kezelésére felhatalmazást kaptak.

Az érintett hozzájárulása: az érintett akaratának önkéntes, konkrét és megfelelő tájékoztatáson alapuló és egyértelmű kinyilvánítása, amellyel az érintett nyilatkozat vagy a megerősítést félreérthetetlenül kifejező cselekedet útján jelzi, hogy beleegyezését adja az őt érintő személyes adatok kezeléséhez.

Adatvédelmi incidens: a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését vagy az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

  • Jogszerű adatkezelés az adatkezelőknél:

A személyes adatok kezelésére az adatkezelőknél kizárólag az alábbi esetekben kerül sor:

  1. ha az érintett hozzájárulását adta személyes adatainak egy vagy több konkrét célból történő kezeléséhez,
  2. az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél,
  3. az adatkezelés az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges,
  4. az adatkezelés az érintett vagy egy másik természetes személy létfontosságú érdekeinek védelme miatt szükséges,
  5. az adatkezelés az adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges.

Az adatkezelés jogszerűségét az adatkezelő a tevékenysége minden fázisában vizsgálja, csak olyan adatot és addig kezel, amelynek célját, jogalapját igazolni tudja. Valamely jogalap feltételének megszűnése esetén az adatkezelés csak abban az esetben folytatható, ha az adatkezelő megfelelő másik jogalapot tud igazolni.

A jogalapok igazolásának módja fő szabály szerint az írásbeliség, a ráutaló magatartással létrejött jogalap esetén is vizsgálni kell, hogy az utólag egyértelműen igazolható-e. Kétség esetén az észszerűség és a gazdaságosság szempontjaira tekintettel törekedni kell a ráutaló magatartással létrejött adatkezelés írásbeli megerősítésére.

A hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén az érintett írásbeli hozzájárulását adja a személyes adatai kezeléséhez. A hozzájárulás formai kötöttség nélküli, de az utólagos bizonyíthatóság papír, vagy elektronikus alapú írásbeli hozzájárulást igényel.

Jogi kötelezettség teljesítése jogalapon alapuló adatkezelés az érintett hozzájárulásától független, mivel az adatkezelést jogszabály határozza meg.

Az adatkezelés kötelező jellegétől függetlenül az érintett magánszeméllyel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés kötelező és nem kerülhető el, továbbá az érintett számára az adatkezelés megkezdése előtt egyértelműen és részletesen tájékoztatást kell adni az adatai kezelésével kapcsolatos minden jelentős tényről.

A GDPR (Általános Adatvédelmi Rendelet) szerint abban az esetben is lehetőség van személyes adatok kezelésére, ha az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett magánszemély az egyik fél, vagy az adatkezelés, adatfelvétel a szerződés megkötését megelőzően az érintett kérésére történő lépések megtételéhez szükséges. Az adatkezelő a szerződés teljesítése jogalappal a szerződés megkötése, teljesítése, megszűnése céljából kezelhet személyes adatokat.

  • Személyes adatok kezelése az adatkezelőknél:

Az adatkezelők virtuális asszisztencia szolgáltatást nyújtanak partnereik részére, melynek keretében adminisztratív tevékenységekkel állnak megbízóik rendelkezésére. Az adatkezelők ezen tevékenységek elvégzése során kerülnek kapcsolatba természetes személyek személyes adataival. Az alábbi adatkezelési tevékenységet folytatja:

  1. Az adatkezelők szerződéses partnerei természetes személyek és jogi személyek egyaránt lehetnek. A szerződéskötést egy ajánlatkérés előzi meg, telefonon, e-mailen érkező üzenet formájában, vagy az adatkezelő weboldalán (www.onlineasszisztencia.hu) található űrlap alkalmazásával. Az ajánlatkérő megadja nevét, e-mail címét, ahova az adatkezelő elküldi vonatkozó ajánlatát. Ha az ajánlat elutasításra kerül, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül törli az érdeklődő személyes adatait. A személyes adatok kezelésének jogalapja a szerződés létrehozása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Amennyiben az érintett megrendeli a kínált szolgáltatást, egy szerződés megkötésére kerül sor. A szerződések megkötésekor az adatkezelők birtokába jutnak a magánszemélyek (partnerek és kapcsolattartók) további személyes adatai. Az adatkezelés jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), a jogi személy kapcsolattartója esetében az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelők az általuk nyújtott szolgáltatások ellenértékéről számlát állítanak ki. A számla az érintett nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelők jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogszabályban írt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelők a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően járnak el, azokat 5 évig tárolják.

  • Az adatkezelők munkájuk során tudomására juthatnak a megbízók munkavállalóinak, partnereinek, ügyfeleinek személyes adatai. E tekintetben az adatkezelők adatfeldolgozónak minősülnek, hiszen a megbízó (mint adatkezelő) által meghatározott célok szerint végzi a személyes adatok kezelését. Az adatkezelők a megbízóval minden esetben kötnek egy ún. adatkezelési szerződést, melyben nyilatkoznak arról, hogy működésük során teljes mértékben betartják az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendeletében foglaltakat, továbbá nem kezelik a megbízó és partnerei személyes adatait a megbízóval kötött megbízási szerződésben dokumentált utasításoktól eltérő célokból, kivéve, ha az ilyen adatkezelést a hatályos, alkalmazandó jogszabályok írják elő. Az adatkezelők észszerű lépéseket tesznek minden olyan munkavállaló, megbízott megbízhatóságának biztosítása érdekében, aki a megbízó személyes adataihoz hozzáférhet, és gondoskodnak arról, hogy ilyen hozzáférése kizárólag azoknak a személyeknek legyen, akiknek a megbízó személyes adatait a megbízási szerződésben meghatározott célok teljesítéséhez feltétlenül szükséges megismerniük, illetve azokhoz feltétlenül szükséges hozzáférniük. Az adatkezelők minden ilyen személlyel megfelelő titoktartási megállapodást írnak alá. Az adatkezelők kötelesek a tevékenységük során tudomására jutott üzleti titkot, valamint a megbízóra és partnereire, illetve működésükre vonatkozó alapvető fontosságú információkat megőrizni. A megbízóra és partnereire vonatkozó adatokat, eljárásokat, módszereket, dokumentumokat, okmányokat vagy egyéb információkat csak feladataik teljesítése érdekében használhatják fel az adatkezelők, azokat illetéktelen személyek, szervezetek számára nem teszi hozzáférhetővé, harmadik személyek részére nem szolgáltatják ki, és azokkal semmilyen más módon nem élnek vissza. A megbízó által adott információkat, iratokat, elemzéseket bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem teszik hozzáférhetővé. Amennyiben a megbízóval megszűnik a szerződéses kapcsolat, az adatkezelők minden dokumentumot átadnak a megbízó részére.

  • Feladataik ellátása során az adatkezelők partnerei, megbízói e-mail címeit, telefonszámait kezelik, szerződéses kötelezettségei teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), vagy egyéni hozzájárulásuk értelmében (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  • Az adatkezelők munkájuk során alvállalkozókkal, szállítókkal és szolgáltatókkal is szerződéses viszonyban állhatnak, ami szintén alapot biztosít a személyes adatok kezelésére. Ez esetben a személyes adatok kezelésének jogalapja (magánszemély vagy egyéni vállalkozó esetében) a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), jogi személy kapcsolattartójának személyes adatai kapcsán az érintett kifejezett, előzetes tájékoztatáson alapuló hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  • Az adatkezelők elsősorban saját weboldalukon (www.onlineasszisztencia.hu) mutatják be tevékenységét, szolgáltatásait. A honlap tájékoztatást ad a látogatók számára az adatkezelők szolgáltatásainak áráról, a szolgáltatások tartalmáról, és elérhetőségeiről. A weboldal működése során cookie-kat alkalmaz, amelyek szintén gyűjtenek személyes adatokat a látogatókról. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  • A weboldalon az oldal látogatójának lehetősége van kapcsolatba lépni az adatkezelőkkel, egy kapcsolatfelvételi űrlap segítségével. Az űrlapon meg kell adni az érdeklődő nevét, e-mail címét. A személyes adatok kezelésének célja a kapcsolatfelvétel az oldal látogatójával és az adatkezelő szolgáltatásai iránt érdeklődővel. Amennyiben a kapcsolatfelvételt követően nem kerül sor a szolgáltatás megrendelésére, haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül törlésre kerülnek az érdeklődő személyes adatai. Az adatkezelők a személyes adatokat a szerződés létrejötte érdekében, ezzel a jogalappal kezeli (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Az űrlap kitöltésével az érintett nyilatkozik arról, hogy megismerte az adatkezelő Adatkezelési Tájékoztatóját és tudomásul vette az abban foglaltakat.

  • A weboldalon néhány korábbi partner véleménye került feltüntetésre az adatkezelő által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban. A vélemények teljes név kiírásával szerepelnek. Kizárólag akkor kerül a weboldalon feltüntetésre a véleményező teljes neve (esetleg más személyes adata) és véleménye, amennyiben ehhez írásos, megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulását adta (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  • Az adatkezelők tevékenysége és szolgáltatásai bemutatása céljából, marketing célból közösségi oldalakat is üzemeltetnek. Itt is sor kerül az oldalak követőik adatkezelésére. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  1. Az adatkezelő tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés során az adatkezelés célja a panasz közlésének lehetővé tétele, az érintett és panasza azonosítása, valamint a törvény szerint kötelezően rögzítendő adatok felvétele, illetve a panasz kivizsgálása, annak rendezésével összefüggő kapcsolattartás.

Megtett panasz esetén az ügyintézés, és így a személyes adatok kezelése – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján – kötelező. Ennek értelmében a személyes adatok kezelésének jogalapja a jogszabályban írt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont).

Adatkezelők a fent írt adatkezelésekről adatkezelési nyilvántartást vezetnek. A nyilvántartás tartalmazza a személyes adatok törlésére megállapított határidőket is. A nyilvántartás jelen Adatkezelési Tájékoztató mellékletét képezi.

  • Az adatkezelővel kapcsolatban álló adatfeldolgozók:

Ha az adatkezelést az adatkezelő nevében más végzi, az adatkezelők kizárólag olyan adatfeldolgozókat vehetnek igénybe, amelyek megfelelő garanciákat nyújtanak az Általános Adatvédelmi Rendelet követelményeinek való megfelelésre, vagy az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket végrehajtják.

Az adatkezelők ezúton nyilatkoznak, hogy munkájuk során kizárólag olyan adatfeldolgozókkal lépnek kapcsolatba, akik megfelelő garanciával rendelkeznek a GDPR rendeletnek való megfelelőségről és az érintettek jogainak védelmét biztosító, megfelelő technikai és szervezési intézkedések végrehajtásáról. Az adatfeldolgozók vonatkozó nyilatkozatai rendelkezésére állnak.

Az érintettek jelen Adatkezelési Tájékoztató megismerésével és tudomásul vételével elfogadják, hogy adatkezelő az alábbiakban felsorolt adatfeldolgozók és közös adatkezelők részére továbbítja személyes adataikat.

  • Adatfeldolgozók az adatkezelő által alkalmazott könyvelő cég:
    • Ideal Balance Kft.
    • Székhelye: 2475 Kápolnásnyék, Fehérvári út 2.

  • A számlák kiállításával kapcsolatban az adatkezelő partnere:
    • Számlázz.hu
    • Email: info@szamlazz.hu
    • Tel: +3630 35 44 789
    • Honlap: https://www.szamlazz.hu

  • Az adatkezelő weboldalának tárhelyét biztosító társaság szintén adatfeldolgozónak minősül:
    • Websupport Magyarország Kft.
    • Cím: 1119 Budapest, Fehérvári út 97-99.
    • Telefon: +36 1 700 4140

  • Az adatkezelő levelezőrendszerének kiszolgálója is adatfeldolgozó:
    • ……………………………………….
    • ……………………………………….
    • ……………………………………….

  • A felhő alapú online adatbázisban történő adattárolás során a szolgáltatás nyújtója adatfeldolgozónak minősül:
    • Google Ireland Limited
    • Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írország

  • Az adatkezelő weboldala által alkalmazott Google Analytics szolgáltatás használata miatt adatfeldolgozó:
    • Google Ireland Limited
    • Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Írország

  • A Facebook és Instagram közösségi oldalak és a weboldalba épített social plug-in használata miatt adatfeldolgozó és közös adatkezelő partner:
    • Meta Platforms Ireland Ltd.

    • 4 Grand Canal Square Grand Canal Harbour Dublin 2 Ireland

  • Az adatkezelő továbbítja ügyfelei személyes adatait a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részére is.

A szerződött adatfeldolgozók és adatkezelő partnerek kizárólag az adatkezelő által adott utasítás alapján (kivéve jogi előírás alkalmazása), titoktartási kötelezettséget vállalva kezelik a partnerek személyes adatait.

  • Az adatkezelők által kötött szerződésekkel kapcsolatos adatkezelés:

Vevői szerződések:

Az adatkezelők szerződéses partnerei természetes személyek és jogi személyek egyaránt lehetnek. A szerződéskötést egy ajánlatkérés előzi meg, telefonon, e-mailen érkező üzenet formájában, vagy az adatkezelő weboldalán (www.onlineasszisztencia.hu) található űrlap alkalmazásával. Az ajánlatkérő megadja nevét, e-mail címét, ahova az adatkezelő elküldi vonatkozó ajánlatát. Ha az ajánlat elutasításra kerül, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül törlik az érdeklődő személyes adatait. A személyes adatok kezelésének jogalapja a szerződés létrehozása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Amennyiben az érintett megrendeli a kínált szolgáltatást, egy szerződés megkötésére kerül sor. A szerződések megkötésekor az adatkezelők birtokába jutnak a magánszemélyek (partnerek és kapcsolattartók) további személyes adatai. Az adatkezelés jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), a jogi személy kapcsolattartója esetében az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelők az általuk nyújtott szolgáltatások ellenértékéről számlát állítanak ki. A számla az érintett nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelők jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogszabályban írt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok megőrzése tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően járnak el, azokat 5 évig tárolják.

Szállítói szerződések:

Az adatkezelők szállítói elérhetőségeit (név, e-mail cím, telefonszám) is kezelhetik és szolgáltató, alvállalkozó cégekkel is kapcsolatban állhatnak. A partnerekkel való kapcsolattartás érdekében ezekben az esetekben is sor kerülhet személyes adatok kezelésére (a kapcsolattartó, vagy a magánszemély, egyéni vállalkozó személyes adatai). A személyes adatok kezelésének jogalapja a szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), vagy a kapcsolattartó hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Az adatkezelők, a cégek kapcsolattartóival hozzájáruló nyilatkozatot töltenek ki, melyben tájékoztatja őket a személyes adatokkal kapcsolatos jogaikról és hozzájárulásukat kérik, hogy kezelhessék adataikat. Ilyen esetekben a személyes adatok kezelésének jogalapja az érintett kifejezett, írásos, megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulása az adatkezeléshez (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Amennyiben a partnerrel kötött szerződés megszűnt és jogszabályban írt őrzési kötelezettség sem vonatkozik az adatok, dokumentumok megőrzésére, úgy a telefonszámok és az e-mail címek törlésre kerülnek. A szerződésben és számlán szereplő személyes adatok tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően járnak el, azokat 5 évig tárolja.

  • A vevők részére kiállított számlák és az azokon szereplő személyes adatok kezelése:

Az adatkezelő az általa nyújtott szolgáltatások ellenértékéről számlát állít ki. A számla az érintett nevét, címét, esetleg adószámát tartalmazza. A számla kiállítása az adatkezelő jogszabályban rögzített kötelezettsége. A számlán szereplő személyes adatok kezelésének jogalapja tehát, jogszabályban írt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A számlán szereplő személyes adatok tekintetében az adatkezelő a jogszabályban írt rendelkezéseknek megfelelően járnak el, azokat 5 évig tárolják.

  1. Gyermekek adatai, a személyes adatok különleges kategóriáinak kezelése:

Az érintett az adatkezelő weboldalán a kapcsolatfelvételi űrlap használatával és a weboldal által alkalmazott cookie-k működéséhez való hozzájárulással kapcsolatban akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte. 16 éven aluli személy nem léphet kapcsolatba az adatkezelővel ilyen módon és a weboldal által alkalmazott cookie-k adatgyűjtéséhez sem járulhat hozzá, tekintettel arra, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 8. cikk (1) bekezdése alapján az adatkezeléshez történő hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének engedélye szükséges. Az adatkezelőknek nem áll módjában a hozzájáruló személy életkorát és jogosultságát ellenőrizni, így az érintett szavatol azért, hogy a megadott adatai valósak.

Az adatkezelők tudomására hozott, vagy tudomására jutott különleges adatot az adatkezelők nem rögzítik. Ha az ilyen jellegű adat az adatkezelők tudta nélkül került az adatkezelők bármely rendszerébe, azt annak észlelését követően haladéktalanul törlik a rendszerből.

  1. E-mail címek, telefonszámok megőrzése során alkalmazott eljárás:

Az adatkezelők tevékenysége során partnerei, megbízói, ügyfelei e-mail címét és telefonszámát is megismerik. Az ilyen módon rendszerébe került személyes adatokat, elsősorban szerződéses kötelezettségeinek teljesítése érdekében kezelik (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Amennyiben a partnerrel kötött szerződés megszűnt és jogszabályban írt őrzési kötelezettség sem vonatkozik az adatok, dokumentumok megőrzésére, úgy a telefonszámok és az e-mail címek törlésre kerülnek. Néhány esetben az adatkezelőknek továbbra is jogos érdeke fűződik az adatok megőrzéséhez, ilyenkor kéri az érintett kifejezett és írásos hozzájárulását személyes adataik őrzéséhez (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  1. Az adatkezelők weboldala:

Az adatkezelők elsősorban saját weboldalukon (www.onlineasszisztencia.hu) mutatják be tevékenységüket, szolgáltatásaikat. A honlap tájékoztatást ad a látogatók számára az adatkezelők elérhetőségeiről, a szolgáltatások áráról és kapcsolatfelvételre is lehetőséget biztosít.

Az adatkezelők weboldala működése során Cookie-kat használ. Az általuk nyert személyes adatok kezelésének jogalapja a látogató hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

A www.onlineasszisztencia.hu weboldal az alábbi cookie-kat alkalmazza:

  • _ga
  • időtartam: 2 év
  • típus: statisztikai – Google Analytics
  • _gid
  • időtartam: 1 nap
  • típus: statisztikai – Google Analytics
  • _gat_gtag_UA_167552593_4
  • időtartam: 1 perc
  • típus: statisztikai – Google Analytics

Cookie-k (Sütik):

A sütik feladata:

  • információkat gyűjtenek a látogatókról és eszközeikről;
  • megjegyzik a látogatók egyéni beállításait, amelyek felhasználásra kerül(het)nek;
  • megkönnyítik a weboldal használatát;
  • minőségi felhasználói élményt biztosítanak.

A testre szabott kiszolgálás érdekében a felhasználó számítógépén kis adatcsomagot, ún. sütit (Cookie) helyez el és a későbbi látogatás során olvas vissza. Ha a böngésző visszaküld egy korábban elmentett sütit, a sütit kezelő szolgáltatónak lehetősége van összekapcsolni a felhasználó aktuális látogatását a korábbiakkal, de kizárólag a saját tartalma tekintetében.

Feltétlenül szükséges, munkamenet (session) Cookie-k:

Ezen sütik célja, hogy a látogatók maradéktalanul és zökkenőmentesen böngészhessék a weboldalt, használhassák annak funkcióit, és az ott elérhető szolgáltatásokat. Az ilyen típusú sütik érvényességi ideje a munkamenet (böngészés) befejezéséig tart, a böngésző bezárásával a sütik e fajtája automatikusan törlődik a számítógépről, illetve a böngészésre használt más eszközről.

Az érintett választása a Cookie-kal kapcsolatban:

Webböngésző Cookie-k:

A böngésző beállításaiban az érintett elfogadhatja, vagy elutasíthatja az új Cookie-kat és törölheti a meglévő Cookie-kat. Azt is beállíthatja a böngészőben, hogy az minden alkalommal értesítse, amikor új Cookie-kat helyeznek el a számítógépben, vagy más eszközön. A Cookie-k kezelésével kapcsolatban további információkat találhat a böngésző „help” funkciójában.

Ha a látogató úgy dönt, hogy néhány, vagy az összes Cookie-t kikapcsolja, nem fogja tudni használni a weboldal valamennyi funkcióját.

Harmadik fél által elhelyezett Cookie-k (analitika, statisztika):

Google Analytics:

Az adatkezelők weboldala alkalmazza a Google Analytics, mint harmadik fél sütijeit is. A Google Analytics webelemző, statisztikai célú szolgáltatás használatával az adatkezelő információkat gyűjt azzal kapcsolatban, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt. Az adatot a honlap fejlesztésének és a felhasználói élmény javításának céljával használja fel. Ezen sütik szintén lejáratukig a látogató számítógépén vagy böngészésre használt más eszközén, annak böngészőjében maradnak, illetve amíg a látogató nem törli őket.

Ha a webhelyek vagy az alkalmazások a Google Analytics szolgáltatást a Google más hirdetési termékeivel – például a Google Ads rendszerrel – együtt használják, akkor egyéb hirdetési azonosítókat is gyűjthetnek. A felhasználók a Hirdetésbeállítások között kapcsolhatják ki ezt a szolgáltatást, illetve módosíthatják a cookie-k használatára vonatkozó beállításokat.

A Google Analytics azért gyűjti a felhasználók IP-címét, hogy megóvja a szolgáltatás biztonságát, illetve hogy a webhelytulajdonosok képet alkothassanak arról, hogy látogatóik mely országból, államból vagy városból érkeznek (ezt „IP szerinti földrajzihely-meghatározásnak” is nevezik). A Google Analytics lehetőséget kínál a gyűjtött IP-címek maszkolására, azonban a webhelytulajdonosok akkor is láthatják a felhasználók IP-címét, ha nem használják a Google Analytics szolgáltatást.

A Google Analytics keretében a látogató böngészője által továbbított IP-címet nem vezetik össze a Google más adataival. A sütik tárolását a böngésző szoftvere megfelelő beállításával megakadályozhatja, azonban ebben az esetben a látogató esetleg nem tudja a weboldalak valamennyi funkcióját teljes körűen használni.

Ezen kívül a látogató megakadályozhatja a sütik által létrehozott és a weboldal látogató általi használatára vonatkozó adatok (IP-címével együtt) Google általi gyűjtését, valamint ezeknek az adatoknak Google általi feldolgozását, amennyiben letölti és installálja a lenti link alatti böngésző-plugint.

Az aktuális link: http://www.google.com/policies/privacy/ads/.

A Google a Google Analytics és így az adatkezelők adatfeldolgozójaként tevékenykedik.

Az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) rendelkezései szerint a Google Analytics az adatfeldolgozó, mivel a Google Analytics adatokat gyűjt és dolgoz fel az ügyfelei (például az adatkezelő) nevében, ezeknek az ügyfeleknek az utasításai szerint. A Google csak a Google Analytics-ügyfelekkel kötött szerződések feltételei, valamint a termékeinek a kezelőfelületén az ügyfelek által megadott beállítások szerint használhatja az adatokat.

A Google Analytics belső cookie-kat, az eszközzel/böngészővel kapcsolatos adatokat, IP-címeket, illetve a webhelyen/alkalmazásban végzett tevékenységeket gyűjt. Ezeket az adatokat azért gyűjti, mert ezek alapján az adatok alapján tudja mérni, illetve statisztikai jelentésekben rögzíteni a felhasználók által az olyan webhelyeken és/vagy alkalmazásokban végzett műveleteket, amelyek a Google Analytics szolgáltatást használják. Az ügyfelek személyre szabhatják a cookie-kat, valamint a gyűjtött adatok körét az olyan funkciókkal, mint a cookie-beállítások, a User-ID, az Adatok importálása és a Measurement Protocol.

A Google Analytics alkalmazásokhoz SDK-t használó ügyfelek esetén a Google egy alkalmazáspéldány-azonosítót gyűjt. Ez egy olyan szám, amelyet a rendszer véletlenszerűen állít elő akkor, amikor a felhasználó először telepít egy alkalmazást.

A Google Analytics arra használja az IP-címeket, hogy kikövetkeztesse a látogatók földrajzi helyét, valamint arra, hogy megvédje a szolgáltatást és az ügyfeleit. Az ügyfelek bekapcsolhatják az IP-maszkolás nevű funkciót, amelynek használatakor a Google Analytics a gyűjtött IP-cím egésze helyett csak az IP-cím egy részét használja fel. Továbbá az ügyfelek igény szerint felül is bírálhatják az IP-címeket az IP-felülbírálási funkcióval.

A Google a Google Analytics szolgáltatásban kezelt adatokat arra használja, hogy az ügyfelei számára biztosítsa a Google Analytics mérési szolgáltatást. Az azonosítókkal – így például a cookie-kal és az alkalmazáspéldány-azonosítókkal – azt méri, hogy a felhasználók milyen műveleteket végeznek az ügyfelek webhelyeivel és/vagy alkalmazásaival. Az IP-címeket a szolgáltatás biztonságának megőrzéséhez, valamint arra használja, hogy a webhelytulajdonosoknak áttekintést tudjon adni arról, hogy a felhasználóik a világ mely tájáról érkeznek.

Social plug-in alkalmazása:

Az adatkezelők weboldala alkalmazza a közösségi oldal beágyazott tartalmait is. Ezekben az esetekben a közösségi oldal üzemeltetőjével közös adatkezelés valósul meg. Az adatkezelési jogalapja az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont), melyet a cookiek-ról való adatgyűjtéssel kapcsolatos tájékoztatás elfogadásával, az adatgyűjtéshez való hozzájárulással tesz meg.

Az érintett az adatkezelők weboldalán a cookie-k használatának elfogadásával kapcsolatban akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte. 16 éven aluli személy a weboldal által alkalmazott cookie-k elfogadásáról vagy elutasításáról nem nyilatkozhat, tekintettel arra, hogy az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 8. cikk (1) bekezdése alapján az adatkezeléshez történő hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének engedélye szükséges. Az adatkezelőnek nem áll módjában a hozzájáruló személy életkorát és jogosultságát ellenőrizni, így az érintett szavatol azért, hogy a megadott adatai valósak.

A weboldalon alkalmazott kapcsolatfelvételi űrlap:

Az adatkezelők weboldalán a látogató kapcsolatba léphet az adatkezelőkkel. A kapcsolatfelvételi űrlap segítségével jelezheti, hogy érdeklődik az adatkezelő szolgáltatásai iránt. A kapcsolatfelvételi űrlapon meg kell adni a látogató nevét, e-mail címét. Az űrlap kitöltésével az érintett nyilatkozik arról, hogy megismerte az adatkezelő Adatkezelési Tájékoztatóját. Az ilyen célból megadott személyes adatokat az adatkezelő kizárólag a kapcsolat felvétele céljából kezeli. A kapcsolatfelvételt követően az adatkezelő haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül törli az érdeklődő személyes adatait. Az adatkezelés a szerződés létrehozása érdekében, ezzel a jogalappal történik (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont).

Az érintett az adatkezelők weboldalán az ügyfélkapcsolati adatlap használatával kapcsolatban akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte. 16 éven aluli személy az ügyfélkapcsolati adatlapon nem veheti fel a kapcsolatot az adatkezelővel, tekintettel arra, hogy a GDPR 8. cikk (1) bekezdése alapján az adatkezeléshez történő hozzájárulását tartalmazó jognyilatkozatának érvényességéhez törvényes képviselőjének engedélye szükséges. Az adatkezelőnek nem áll módjában a hozzájáruló személy életkorát és jogosultságát ellenőrizni, így az érintett szavatol azért, hogy a megadott adatai valósak.

A weboldalon feltüntetett „Vélemények”-kel kapcsolatos személyes adatkezelés:

A weboldalon néhány korábbi partner véleménye került feltüntetésre az adatkezelők által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban. A vélemények teljes név kiírásával szerepelnek. Kizárólag akkor kerül a weboldalon feltüntetésre a véleményező teljes neve (esetleg más személyes adata) és véleménye, amennyiben ehhez írásos, megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulását adta (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). Az adatkezelők a személyes adatokat az érintett hozzájárulásának visszavonásáig kezelik.

  1. Az adatkezelő közösségi oldalai:

Az adatkezelők Facebook oldalt is üzemeltetnek, itt is sor kerül a személyes adatok kezelésére. Az adatkezelők Facebook oldalán is népszerűsítik tevékenységüket, ismerteti szolgáltatásaikat. Ezt az oldalt az adatkezelők marketing célokra használja.

https://www.facebook.com/onlineasszisztencia/

Az adatkezelők a Facebookon keresztül is átfogó személyes támogatást nyújtanak. Ha a Facebookon keresztül intéz kérdést hozzájuk, igyekeznek azt minél előbb megválaszolni. A Facebook oldalon tudomására jutott adatokat kizárólag kérdésének megválaszolásához használja, további reklám célokra nem. 

A Facebook oldal használatának célja: közösségi média felületen történő reklámozás, információk közlése. A Facebook a saját céljaira is használhatja az adatokat, köztük az érintett profilozását és hirdetésekkel való megcélzását.

Ahhoz, hogy a Facebookon keresztül kapcsolatba tudjon lépni az adatkezelőkkel, be kell jelentkeznie. Ehhez a Facebook adott esetben szintén személyes adatokat kér, illetve tárolja és feldolgozza azokat. Az adatkezelőknek nincs befolyása ezeknek az adatoknak a fajtájára, terjedelmére és feldolgozására, nem kap személyes adatokat a Facebook üzemeltetőjétől. További információt ezzel kapcsolatban a Facebook oldalán talál.

A Facebook oldalon követők személyes adatait az adatkezelő hozzájárulásuk értelmében kezeli (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont), a hozzájárulást megadottnak tekinti azzal, hogy az adott személy kedveli, követi oldalát, bejegyzéseit, illetve kommentet ír azokhoz.

Az adatkezelő az Instagram közösségi oldalon is jelen van az alábbi elnevezésű profillal:

https://www.instagram.com/onlineasszisztencia/

Az Instagram oldalon a követők személyes adatainak kezelésére kerül sor. Az adatkezelés a követéssel adott hozzájárulás jogalappal történik (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  1. A felhő alapú alkalmazások használata során megvalósuló személyes adatkezelés:

Az adatkezelők elsősorban a dokumentumok tárolására, biztonsági mentésére és megosztására alkalmaznak felhő alapú szolgáltatásokat. Az ilyen szolgáltatások közös jellemzője, hogy azt nem a felhasználó számítógépe, hanem egy távoli szerver, a világ bármely pontján elhelyezhető szerverközpont nyújtja. Ilyen szolgáltatást nyújtanak az online tárhelyek is. A felhőalkalmazások nagy előnye, hogy földrajzi helytől lényegében független, nagy biztonságú, rugalmasan bővíthető informatikai tároló és feldolgozó kapacitást nyújtanak.

Ezekben az esetekben a felhőszolgáltató adatfeldolgozónak tekinthető, aki a személyes adatokat az adatkezelő érdekében dolgozza fel. A felhőszolgáltatók kötelesek a személyes adatok bizalmas kezelésére, és csak az adatkezelők utasítására végezhetnek adatfeldolgozást.

Az adatkezelők a lehető legnagyobb odafigyeléssel választják meg a felhőszolgáltatásokat biztosító partnereit, minden, általában elvárható intézkedést megtesznek, hogy azokkal megbízói, ügyfelei adatbiztonsági érdekeit is szem előtt tartó szerződést kössön, azok adatkezelési elvei számára átláthatóak legyenek és az adatbiztonságot rendszeresen ellenőrzik.

A felhő alapú tárhelyek jelszóval védettek, az ott tárolt adatokhoz kizárólag az adatkezelők férhetnek hozzá.

Az adatkezelők partnerei a felhő alapú alkalmazások igénybevételéhez szükséges adattovábbításhoz jelen Adatkezelési Tájékoztató elfogadásával kifejezetten hozzájárulnak. Az adatkezelés jogalapja az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

  1. Az adatkezelők tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:

Az adatkezelők tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés során az adatkezelés célja a panasz közlésének lehetővé tétele, az érintett és panasza azonosítása, valamint a törvény szerint kötelezően rögzítendő adatok felvétele, illetve a panasz kivizsgálása, annak rendezésével összefüggő kapcsolattartás.

Megtett panasz esetén az ügyintézés, és így a személyes adatok kezelése – a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény alapján – kötelező. Ennek értelmében a személyes adatok kezelésének jogalapja a jogszabályban írt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont).

Az adatkezelők a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrzik, ennek alapján a személyes adatokat is ezen időtartam alatt kezelik.

  1. Az adatkezelés biztonsága:

Az adatkezelők kötelezik magukat arra, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszik továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket és fenntartják azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akinek az adatokat továbbítja, vagy átadja, felhívja, hogy tegyenek eleget az adatbiztonság követelményének.

Az adatkezelők gondoskodnak arról, hogy a kezelt adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, ne hozhassa nyilvánosságra, ne továbbíthassa, valamint azokat ne módosíthassa, törölhesse. A kezelt adatokat kizárólag az adatkezelők és az általuk igénybe vett adatfeldolgozó(k) ismerheti(k) meg, azokat harmadik, az adat megismerésére jogosultsággal nem rendelkező személynek nem adja át.

Az adatkezelők fokozottan ügyelnek partnerei, megbízói, ügyfelei személyes adatainak biztonságára. A jogszabályi rendelkezések maradéktalan betartása mellett járnak el és ezt megkövetelik valamennyi partnerüktől is. A személyes adatok védelme magában foglalja a fizikai adatvédelmet is (a dokumentumok zárható helyiségben való tárolása), valamint az informatikai védelmet (jelszóvédelem használata) is.

Az adatkezelők az érintett által megadott személyes adatokat elsődlegesen a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban megadott adatfeldolgozó(k) szokásos védelmi rendszerekkel ellátott szerverein, részben a saját informatikai eszközein, papír adathordozó esetén székhelyén, megfelelően elzárva tárolják.

Az érintettek elismerik és elfogadják, hogy személyes adataik megadása esetén az adatok védelme teljes mértékben az interneten és a számítógépes rendszerben nem garantálható. Jogosulatlan hozzáférés vagy adatmegismerés – adatkezelő erőfeszítéseinek ellenére történő – bekövetkezésekor a jelen tájékoztatóban írtak szerint szükséges eljárni.

  1. Az adatkezeléssel érintettek jogai:

  • Átlátható tájékoztatás:

Jelen Adatkezelési Tájékoztató is azt a célt szolgálja, hogy világos, tömör, átlátható, érthető információkat nyújtson az adatkezelőnél alkalmazott adatkezelési tevékenységről.

  • Hozzáférési jog:

Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőtől visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:

  • az adatkezelés célja,
  • az érintett személyes adatok kategóriái,
  • azon címzettek, akikkel a személyes adatokat közölték,
  • a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama.

Az adatkezelőktől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó 1048 Budapest, Pácoló utca 5. fsz.1.

E-mail: iroda@onlineasszisztencia.hu

Az adatkezelők ezúton tájékoztatják Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszolnak. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszolnak az érintetteknek.

  • Helyesbítéshez való jog:

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat.

Az adatkezelőktől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó 2151 Fót, Alagi utca 1/a.

E-mail: iroda@onlineasszisztencia.hu

Sillye Renáta egyéni vállalkozó, 1046 Budapest Pálya utca 5/A

E-mail: office@onlineasszisztencia.hu 

Sillye Renáta egyéni vállalkozó, 1046 Budapest Pálya utca 5/A

E-mail: office@onlineasszisztencia.hu 

Az adatkezelők ezúton tájékoztatják Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszolnak az érintetteknek.

  • Törléshez való jog:

Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelők töröljék a rá vonatkozó személyes adatokat. Az adatkezelők – ezen kérelem alapján – kötelesek törölni a személyes adatokat, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:

  • a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték,
  • az érintett visszavonja korábban adott hozzájárulását és az adatkezelésnek nincs más jogalapja,
  • az érintett tiltakozik az adatkezelés ellen és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre,
  • a személyes adatokat jogellenesen kezelték,
  • uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez szükséges törölni az adatokat.

Az adatkezelőktől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó, 1048 Budapest, Pácoló utca 5. fsz.1.

E-mail: iroda@onlineasszisztencia.hu

Az adatkezelők ezúton tájékoztatják Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszolnak. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszolnak az érintetteknek.

  • Adatkezelés korlátozásához való jog:

Érintett jogosult kérni, hogy az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, elsősorban akkor, ha:

  • vitatja az adatok pontosságát,
  • jogellenesnek tartja az adatkezelést, de valamilyen okból mégsem kéri az adatok törlését.

Az adatkezelőtől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó 1048 Budapest, Pácoló utca 5. fsz.1.

E-mail: iroda@onlineasszisztencia.hu

Az adatkezelő ezúton tájékoztatják Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszolnak. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszolnak az érintetteknek.

  • Adathordozhatósághoz való jog:

Az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, továbbá jogosult arra, hogy ezeket az adatokat egy másik adatkezelőknek továbbítsa.

Az adatkezelőktől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó 1048 Budapest, Pácoló utca 5. fsz.1.

E-mail: iroda@onlineasszisztencia.hu

Az adatkezelők ezúton tájékoztatják Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszolnak az érintetteknek.

  • Tiltakozáshoz való jog:

Az érintett jogosult arra, hogy a saját helyzetével kapcsolatos okokból, bármikor tiltakozzon személyes adatainak kezelése ellen, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendeletének 21. cikkében írt módon.

Az adatkezelőktől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó 1048 Budapest, Pácoló utca 5. fsz.1.

E-mail: iroda@onlineasszisztencia.hu

Az adatkezelők ezúton tájékoztatják Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszolnak az érintetteknek.

  • Az érintettet megillető jog automatizált döntéshozatal esetén:

Az érintett jogosult arra, hogy ne terjedjen ki rá az olyan, kizárólag automatizált adatkezelésen – ideértve a profilalkotást is – alapuló döntés hatálya, amely rá nézve joghatással járna, vagy őt jelentős mértékben érintené. Automatizált döntéshozatal minden olyan eljárás vagy módszertan, melynek során technikai automatizmus értékeli ki az érintett személyes jellemzőit és amely rá nézve joghatással jár vagy őt jelentős mértékben érinti. Az adatkezelő nem alkalmaz olyan profilozásra is alkalmas informatikai automatizmusokat, melyek az érintett jogaira nézve jelentős kihatással bírnak.

Az adatkezelőktől a fenti adatokról tájékoztatást kérhet az alábbi címen, e-mail címen:

Sillyéné Horváth Krisztina egyéni vállalkozó 1048 Budapest, Pácoló utca 5. fsz.1.

E-mail: iroda@onlineasszisztencia.hu

Az adatkezelők ezúton tájékoztatják Önt, hogy megkeresésére 30 napon belül válaszol. A postai úton küldött tájékoztatási kérelmekre postai úton, az e-mailen küldött kérelmekre, e-mail útján válaszolnak az érintetteknek.

Az adatkezelő vállalják, hogy minden olyan címzettet tájékoztatnak a fenti jogokkal kapcsolatban részére küldött kérelmekről, akivel a személyes adatokat közölte, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul. Vállalja továbbá, hogy a fenti kérelmek elintézéséről az azokkal kapcsolatos döntésről legkésőbb 30 napon belül értesítik az érintettet (kérelmezőt).

  1. Adatvédelmi incidens:

Adatvédelmi incidensnek minősül a biztonság olyan sérülése, amely a továbbított, tárolt vagy más módon kezelt személyes adatok véletlen vagy jogellenes megsemmisítését, elvesztését, megváltoztatását, jogosulatlan közlését, az azokhoz való jogosulatlan hozzáférést eredményezi.

Adatvédelmi incidens esetén az adatbiztonság sérülésének komoly veszéllyel fenyegető szintűnek kell lennie, tehát a sérülésnek olyan fokúnak kell lennie, amely  a személyes adatok:

  • megsemmisülésével,
  • elvesztésével,
  • megváltoztatásával,
  • jogosulatlan közlésével vagy
  • jogosulatlan hozzáférésével jár együtt.

Incidensnek minősül, ha a fentiek közül bármelyik bekövetkezik, de ez nem zárja ki, hogy több pont is megvalósuljon egyszerre. Nem csupán a szándékos, rosszindulatú magatartások tartoznak e körbe, hanem a gondatlanságból elkövetett sérülések is. Az incidens tehát akkor következik be, ha véletlen vagy jogellenes cselekmény okozza.

Adatvédelmi incidensnek minősülnek például:

  • személyes adatok dokumentumon, hordozható eszközön, adathordozón vagy informatikai rendszeren (pl. levelezéssel) történő illegális továbbítása,
  • illetéktelen hozzáférések személyes adatokat kezelő informatikai rendszerhez vagy alkalmazáshoz,
  • személyes adatokat tartalmazó adatbázis részének vagy egészének sérülése, vagy elvesztése,
  • az informatikai rendszer részének vagy egészének használhatatlanná válása vírus, vagy egyéb rosszindulatú szoftver által, stb.

Az adatvédelmi incidens megfelelő és kellő idejű intézkedés hiányában fizikai, vagyoni, vagy nem vagyoni károkat okozhat a természetes személyeknek, többek között a személyes adataik feletti rendelkezés elvesztését, vagy a jogaik korlátozását, a hátrányos megkülönböztetést, a személyazonosság-lopást, vagy a személyazonossággal való visszaélést, a pénzügyi veszteséget, az álnevesítés engedély nélküli feloldását, a jó hírnév sérelmét, a szakmai titoktartási kötelezettség által védett személyes adatok bizalmas jellegének sérülését, illetve a szóban forgó természetes személyeket sújtó egyéb jelentős gazdasági vagy szociális hátrányt.

Egy esetleges adatvédelmi incidens bekövetkezése esetén (kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve) az adatkezelő haladéktalanul bejelentést tesz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság felé. Amint az incidens az adatkezelő tudomására jut, azt indokolatlan késedelem nélkül, és ha lehetséges, legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, bejelenteni köteles. Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát, az előírt információkat pedig – további indokolatlan késedelem nélkül – részletekben is közölni kell.

Az adatvédelmi incidens bejelentéséhez a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság a honlapján külön e célra létrehozott rendszert üzemeltet, amelyen keresztül a bejelentések elektronikus úton megtehetők.

Az adatkezelők nyilvántartják az adatvédelmi incidenseket, feltüntetve az adatvédelmi incidenshez kapcsolódó tényeket, annak hatásait, és az orvoslására tett intézkedéseket. Az adatkezelőknek nyilván kell tartani az incidensekkel kapcsolatos adatokat, köztük az okait, a történéseket és az érintett személyes adatok körét. Emellett szerepelnie kell még a nyilvántartásban az incidensek hatásainak és következményeinek, valamint az orvoslásukra tett intézkedéseknek és az adatkezelő következtetéseit is (például: miért gondolja, hogy az incidens nem bejelentésköteles, vagy ha a bejelentés késedelmesen történik, akkor mi volt a késedelem oka).

Nem szükséges bejelenteni a felügyeleti hatóságnak azt az incidenst, amely valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve.

Amennyiben az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár az adatkezelők partnereinek, megbízóinak, ügyfeleinek jogaira és szabadságaira nézve, haladéktalanunk tájékoztatják erről az érintett partnert. Az érintett részére adott tájékoztatásban világosan és közérthetően ismertetni kell az adatvédelmi incidens jellegét, és közölni kell a legfontosabb információkat és intézkedéseket.

Az érintettet nem kell a fentiek szerint tájékoztatni, ha az alábbi feltételek bármelyike teljesül:

  • az adatkezelők megfelelő technikai és szervezési védelmi intézkedéseket hajtottak végre és ezeket az intézkedéseket az adatvédelmi incidens által érintett adatok tekintetében alkalmazták, különösen azokat az intézkedéseket, amelyek a személyes adatokhoz való hozzáférésre fel nem jogosított személyek számára értelmezhetetlenné teszik az adatokat;
  • az adatkezelők az adatvédelmi incidenst követően olyan további intézkedéseket tettek, amelyek biztosítják, hogy az érintett jogaira és szabadságaira jelentett magas kockázat a továbbiakban valószínűsíthetően nem valósul meg;
  • a tájékoztatás aránytalan erőfeszítést tenne szükségessé. Ilyen esetekben az érintetteket nyilvánosan közzétett információk útján kell tájékoztatni, vagy olyan hasonló intézkedést kell hozni, amely biztosítja az értintettek hasonlóan hatékony tájékoztatását.

  1. Tájékoztató a legfontosabb vonatkozó jogszabályokról:

  • 2011. évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információ-szabadságról (Info. tv.);
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, GDPR);
  • 2013. évi V. törvény – a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • 1995. évi CXVII. törvény – a személyi jövedelemadóról (SZJA).

  • Bírósághoz fordulás joga:

Az érintett a jogainak megsértése esetén az adatkezelő ellen bírósághoz fordulhat. A bíróság az ügyben soron kívül jár el.

  • Adatvédelmi hatósági eljárás:

Panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:

Név:                           Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság

Székhely:                    1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.

Levelezési cím:         1363 Budapest, Pf. 9.

Telefon:                     0613911400

Fax:                            0613911410

E-mail:                       ugyfelszolgalat@naih.hu

Honlap:                      http://www.naih.hu

  • Egyéb rendelkezések:

Az adatkezelők az e tájékoztatóban fel nem sorolt adatkezelésekről az adat felvételekor adnak tájékoztatást. Ilyen esetekben a hatályos jogszabályok rendelkezéseit tekinti irányadónak.

Az adatkezelők ezúton tájékoztatják ügyfeleiket, partnereiket, megbízóikat hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság, a Magyar Nemzeti Bank, illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek tájékoztatás adása, adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett megkereshetik az adatkezelőket. Az adatkezelők a hatóságok részére – amennyiben a hatóság a pontos célt és az adatok körét megjelölte – személyes adatot csak annyit és olyan mértékben adnak ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.

Az Adatvédelmi Hatóság weboldala további információkat tartalmaz a jelen Adatkezelési Tájékoztatóban hivatkozott adatvédelmi jogokról.

Budapest, 2020. június 6.

Sillyéné Horváth Krisztina

egyéni vállalkozó

  1. SZÁMÚ MELLÉKLET

Ssz. Személyes adat kezelésének megnevezése Az adatkezelés célja Az adatkezelés jogalapja A személyes adat törlésére nyitva álló határidő
1. Ajánlatkérés esetén a magánszemély, vagy egyéni vállalkozó személyes adatai (név, e-mail cím, telefonszám). Ajánlatadás, kapcsolattartás érdekében. A szerződés létrehozása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). Amennyiben az ajánlat nem kerül elfogadásra, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül törlésre kerül.
2. Ajánlatkérés során a jogi személy kapcsolattartójának személyes adatai (név, e-mail cím, telefonszám). Ajánlatadás, kapcsolattartás érdekében. Az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). A hozzájárulás visszavonása esetén haladéktalanul. Amennyiben az ajánlat nem kerül elfogadásra, úgy haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül törlésre kerül.
3. A szerződésben szereplő személyes adatok magánszemély, egyéni vállalkozó esetében (név, cím, e-mail cím, telefonszám, adószám). A szerződés teljesítése. A szerződéses kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), majd a jogszabályban írt megőrzési kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követőn 30 napon belül.
4. Jogi személlyel kötött szerződésben a kapcsolattartó személyes adatai (név, e-mail cím, telefonszám). A szerződés teljesítése, kapcsolattartás érdekében. Az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). A hozzájárulás visszavonása esetén, haladéktalanul. A szerződés megszűnését követő 10 munkanapon belül, kivéve, ha jogszabály rendelkezik a szerződéssel kapcsolatban megőrzési kötelezettségről (a kötelezettség leteltét követő 30 napon belül).
5. Az adatkezelő megbízója ügyfeleinek, munkavállalóinak adatait is kezelheti a tevékenység ellátása során. A szerződés teljesítése, kapcsolattartás érdekében. A szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont – az adatkezelés olyan szerződés teljesítéséhez szükséges, amelyben az érintett az egyik fél). Az adatkezelő a személyes adatokat kizárólag a megbízóval való együttműködés során kezeli.
6. A szolgáltatást igénybevevők (természetes személy, egyéni vállalkozó esetén) számára kiállított számlán szereplő személyes adatok. Jogszabályban írt kötelezettség, a számla kiállítása. Jogszabályon alapuló kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követő 30 napon belül.
7. Beérkező e-mailekkel (feladók e-mail címével), telefonszámokkal kapcsolatos adatkezelés. Szerződéses kötelezettség teljesítése érdekében, vagy hozzájárulás alapján. Szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont), vagy az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). A feladat elvégzését követő 10 munkanapon belül, vagy a hozzájárulás visszavonását követően haladéktalanul, max. 3 munkanapon belül.
8. A szállítók, szolgáltatók, alvállalkozók személyes adatai (magánszemély, vagy egyéni vállalkozó esetén). Szerződéses kötelezettség teljesítése érdekében. Szerződésben vállalt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követőn 30 napon belül.
9. A szállító cégek, szolgáltatók, alvállalkozó kapcsolattartóinak személyes adatai. Szerződéses kötelezettség teljesítése érdekében. Az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). A hozzájárulás visszavonása esetén, haladéktalanul. A szerződés megszűnését követő 10 munkanapon belül, kivéve, ha jogszabály rendelkezik a szerződéssel kapcsolatban megőrzési kötelezettségről (a kötelezettség leteltét követő 30 napon belül).
10. A weboldal által kezelt cookie-k adatgyűjtése során rögzített személyes adatok. A felhasználói élmény növelése, a weboldal fejlesztése, statisztikai cél. Az érintett hozzájárulása alapján (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). A hozzájárulás visszavonását követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül.
11. A weboldalon működő kapcsolatfelvételi űrlap használata során megadott személyes adatok (név, e-mail cím). Kapcsolatfelvétel céljából. Szerződés létrehozása érdekében (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) pont). A kapcsolatfelvételt követően haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül, kivéve, ha a szerződéses kapcsolat létrejön.
12. A weboldalon feltüntetett vélemények közzététele során esetlegesen megadott személyes adatok (pl.: név). Referencia, a szolgáltatás népszerűsítése céljából. Az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). A hozzájárulás visszavonását követően haladéktalanul.
13. A közösségi oldalak használata során az adatkezelő tudomására jutott személyes adatok. A tevékenység és a szolgáltatások népszerűsítése érdekében. Az érintett hozzájárulása (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés a) pont). A hozzájárulás visszavonását követően haladéktalanul.
14. A panaszkezelés során megismert személyes adatok. A panasz beazonosítása és kezelése érdekében. A jogszabályban írt kötelezettség teljesítése (Általános Adatvédelmi Rendelet 6. cikk (1) bekezdés c) pont). A jogszabályban előírt megőrzési kötelezettség (5 év) leteltét követőn 30 napon belül.
1