Virtuális asszisztens – nem csak a már működő vállalkozások segítője

Virtuális asszisztens nem csak működő vállalkozásoknak


Feladatok, amiket már a kezdetektől kiszervezhetsz

Egy saját vállalkozás elindítása tulajdonképpen nem bonyolult feladat, de nem árt, ha előtte alapos és részletes tervet készítesz. Ha már megvan az ötlet, hogy mivel szeretnél foglalkozni, járd körül minden oldalról a kérdést!

A legtöbben egyéni vállalkozóként indulnak, hiszen ez a megoldás a legkevesebb befektetést igénylő vállalkozási forma, viszont kiválóan alkalmas arra, hogy megteremts vele egy későbbi cégalapításhoz szükséges kezdőtőkét.

Összegyűjtöttem néhány feladatot, amelyekben már az indulás előtti időszakban segítségedre lehet egy virtuális asszisztens. Akár kiszervezel, akár nem, az alábbi lista jó sorvezető lehet minden induló vállalkozónak.

1. Üzleti terv

Van, akinek ijesztően hangzik, pedig nagy vonalakban már létezik a fejedben, nem sokkal az után, hogy megszületett benned a vállalkozás ötlete. Kibontásában, részletezésében szívesen segítek, hogy megtudd: érdemes-e belevágni.

Fontos, hogy rendelkezz egy olyan részletes üzleti tervvel, amelyben kifejted a leendő vállalkozásod profilját, és iparági helyzetét, illetve tartalmaz működési, marketing és pénzügyi tervet is.  Sok kezdő vállalkozó elbagatellizálja az üzleti terv jelentőségét, de az igazság az, hogy belevágni nélküle bármilyen vállalkozásba, könnyelműség. Ebből derülhet ki ugyanis idejekorán, hogy az ötlet, amire a vállalkozásod építed, piacképes-e, a befektetett tőke megtérülése mikorra várható. Egyúttal megszabja a pontos irányokat és célokat is, amelyeket folyamatosan fókuszban tudsz tartani, és céltudatosan tervezheted a további lépéseid, befektetéseid. Készítésekor fontos, hogy reálisan add meg a várható bevételt és a kiadásokat egyaránt.

Üzleti tervre nagy szükséged lesz akkor is ha valamilyen vállalkozásindítási támogatásra pályázol, vagy ha befektetőket, együttműködő partnereket keresel.

2. Könyvelő és adózási forma megválasztás

Ha ezzel készen vagy, és papíron életképesnek tűnik a vállalkozásod ötlete, fel kell keresned egy könyvelőt, aki segít kiválasztani, hogy a konkrét vállalkozásra milyen adózási forma lesz a legkedvezőbb számodra. Fontos kiemelni, hogy bár kézenfekvőnek tűnik, nem biztos, hogy neked is a KATA adózási mód a legjobb megoldás. Egyszerű, az igaz, de ha sok költséggel jár a vállalkozásod működtetése, már nem biztos, hogy optimális. Mindenképp konzultálj szakemberrel, akit megtalálni szívesen segítek, attól függően, hogy mik az igényeid, pl. ragaszkodsz-e a személyes kapcsolattartáshoz, vagy az online térben bonyolítanál inkább mindent, amit csak lehet.

3. Vállalkozás alapítása - a bürokrácia útvesztőiben

Ha ezzel megvagy, és megvannak azok a tevékenységi körök, amelyeket szeretnél felvenni a vállalkozásodba, jöhetnek a bürokratikus részletek. Egyéni vállalkozást ügyfélkapun keresztül saját magad is indíthatsz, de ha bizonytalan vagy, ebben a könyvelőd, vagy egy virtuális asszisztens segítségedre lehet.

4. GDPR dokumentáció elkészíttetése

Minden vállalkozónak kell legyen saját adatkezelési dokumentációja. Nem, a GDPR dokumentáció nem egyenlő azzal az adatkezelési tájékoztatóval, amit különböző weboldalakon olvashatsz! Az annak csak egy töredéke. Elkészítésével jogászt bízz meg, aki biztosan a saját vállalkozásodra és tevékenységedre szabva írja meg ezeket a dokumentumokat. Ennek megírásában egy virtuális asszisztens nem tud neked segíteni, de abban igen, hogy megtalálja számodra azt a szakembert, akire ezt a feladatot nyugodtan rábízhatod.

5. Online számlázó

2021-től minden vállalkozásnak adatszolgáltatási kötelezettsége van a NAV felé, amely azt jelenti, hogy minden kibocsátott számlát, (a sztornó és helyesbítő számlákat is!) be kell küldeni a NAV számára. Ennek érdekében a kézi számlatömb helyett, célszerű olyan online számlázó programot választani, amely automatikusan beküldi a NAV részére ezeket az adatokat. 

A piacon több online számlázó közül is választhatsz, a legnépszerűbbek talán a Számlázz.hu, és a Billingo, amelyek esetén különböző csomagokból választhatsz az ingyenestől, a plusz szolgáltatásokat nyújtó előfizetéses változatokig. De létezik a NAV-nak saját online számlázója is, amely teljes egészében ingyenes. Ha az előbbiek közül választanál inkább, mindenképp össze kell kötni a számlázó programodat a NAV rendszerével. Az online számlaregisztrációval kapcsolatos teljes ügyintézés mellett a számlázást is kiszervezheted.

Ha azonban neked egyszerűbb a hagyományos kézi számlák kiállítása, akkor az ezzel kapcsolatos online bejelentési kötelezettséggel sem kell bajlódnod…

… mert ebben is segítségedre lehet egy VA.

6. Online jelenlét

Az induláshoz szükséged lesz eszközökre, amelyek hozzásegíthetnek a sikeres működéshez. Mindenképp ott kell lenned az online térben, amihez kell egy saját weboldal. Ma már ezt minimális költséggel megvalósíthatod, akár saját magad is, de ha távol áll tőled a honlap építés, szervezd ki egy hozzáértő VA-nak. A honlapodon, tevékenységtől függően érdemes megteremteni az online rendelés, fizetés és számlázás lehetőségét. Ezeknek a megvalósításában és legkedvezőbb lehetőségeinek felkutatásában is támaszkodhatsz virtuális asszisztensre.

Nem elhanyagolható a közösségi média platformokon lévő rendszeres és minőségi tartalmakat közlő jelenlét, így tevékenységed és célcsoportod függvényében Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, TikTok profiljaid létrehozása és heti többszöri frissítése is a feladatod lesz. Vagy azé, akire rábízod. 😉

Láthatod, hogy már az indulás előtti időszakban is sok dologban segítségedre lehet egy virtuális asszisztens. Én azt javaslom, hogy ha van bármi, amiben bizonytalan vagy, és túl sok időt emésztene fel a szükséges információk beszerzése, inkább támaszkodj külső segítségedre.

Ha pedig beindul az üzlet, előbb-utóbb eljön majd az a pillanat is, amikor olyan feladatokat is meg kell tanulnod elengedni, amelyekhez ugyan értesz, de más, jövedelmezőbb területekről vonják el az energiádat.

Az Online asszisztencia készséggel áll induló, és már sikeresen működő vállalkozások rendelkezésére!

Az Online Asszisztenciát megtalálod Facebookon, Instagramon és LinkedInen is.

 

Online Asszisztencia – 

Segítség távolról, hatékonyan.

Megosztás