Kulcsszókutatás – SEO tippeki

A kulcsszókutatás  a keresőoptimalizálás (SEO) egyik legfontosabb alapja.


Miért fontos a kulcsszókutatás?

A kulcsszó elengedhetetlen ahhoz, hogy a potenciális vásárlóid, ügyfeleid megtaláljanak a Google segítségével.

Fontos, hogy számodra releváns kulcsszavakra jelenjen meg a weboldalad/webáruházad a Google találati listáján.

Kulcsszókutatás - Mire figyelj?

Ha olyan kulcsszavakra jössz fel a találati listán, ami számodra nem fontos, akkor nagy valószínűséggel az oldaladra érkezők miután meglátják, hogy valójában nem az a tartalom van ott, ami őket érdekli, hamar elhagyják az oldalt.

Nem az a legfontosabb, hogy minél többen kattintsanak az oldaladra?

Nem!

Egyáltalán nem jó neked, ha sok olyan kattintás érkezik a weboldaladra, aki utána gyorsan el is hagyja azt.

A Google azt fogja gondolni, hogy a te weboldalad nem hasznos, ezért hiába kattintanak sokan az oldaladra, mégis ez az eset tovább rontja a találati listán a helyezésedet.

Érdemes összekapcsolni a weboldalad a Google Search Console-al, hogy megnézhesd milyen kulcsszavakra jön fel az oldalad.

Fontos tudnod, hogy egy-egy kulcsszóra mennyi keresés van havonta. Használj olyan kulcsszavakat, amik számodra relevánsak és sokan keresnek rá.

Gondolkozz a látogatód fejével!

Hiába jössz első helyen olyan kulcsszóra, amire (szinte)senki sem keres rá.

Gondold végig, hogy Te milyen kulcsszavakra keresnél rá laikusként.

Ahhoz, hogy minél több látogatód legyen, olyan kulcsszavakra kell, hogy jó helyen legyél a keresőben, amire sokan keresnek rá, és számodra releváns.

Ebből lesz számodra sok olyan kattintás, aki tényleg érdeklődő.

Ez logikus, nem?

Nézd meg, hogy hányadik helyen van organikusan 1-1 kulcsszóra a weboldalad a keresőben!

Legyél látható!

A böngészőben az első 3 organikus találatra kattint a keresők több mint 50%-a következő 7 találat osztozik a további kattintásokon. A második oldalt már szinte senki nem nézi!!!

Ezért fontos tudnod, hogy milyen kulcsszóra hányadik helyen jössz, mert ez segít abban, hogy milyen tartalmakat gyárts. Milyen kulcsszavakra érdemes erősítened ahhoz, hogy minél több emberhez érj el.

Mire figyelj?

Végezz (vagy végeztess valakivel) kulcsszókutatást!

Nézd meg ennek az eredményét! Tudd, hogy hányan érdeklődnek 1-1 számodra fontos kulcsszóra egy hónapban.

Tudod, hogy te hol szerepelsz a böngészőben? 

Ellenőrizd rendszeresen, hogyan változik ez hónapról-hónapra nálad!

Hogy állsz a kulcsszavakkal?

Foglalkozol kulcsszókutatással?

Ha még ez az egész teljesen ismeretlen neked, akkor javaslom, hogy vagy keress egy jó tanfolyamot, ahol megtanulhatod, vagy szervezd ki egy szakembernek, aki ért hozzá.

Fontos, hogy minél hamarabb kezdj el foglalkozni a keresőoptimalizálással Te is!

 

Online Asszisztencia – 

Segítség távolról, hatékonyan.

Megosztás